Preview

SibScript

Advanced search

FEATURES OF ADAPTATION OF YOUNGER SCHOOLBOYS WITH VARIOUS TYPES OF THE MINIMUM BRAIN DYSFUNCTIONS TO EDUCATIONAL ACTIVITY

Abstract

Problems of pupils with the minimum brain dysfunctions are considered. The understanding of the minimum brain dysfunctions and their types is given. Features of adaptation of younger schoolboys with various types of the minimum brain dysfunctions to educational activity are analyzed.

About the Author

E. V. Grigoryeva
KemSU
Russian Federation


References

1. Бадалян, Л. О. Минимальная мозговая дисфункция у детей (неврологический аспект) [Текст] / Л. О. Бадалян, Л. Т. Журба, Е. М. Мастюкова // Журнал невропатологии и психиатрии имени С.С. Корсакова. - 1978. - Т. 78. - 10. - С. 144-1446.

2. Березин, Ф. Б. Психическая и психофизиологическая адаптация человека [Текст] / Ф. Б. Березин. - Л.: Наука, 1988. - 270 с.

3. Заводенко, Н. Н. Школьная дезадаптация: психоневрологические и нейропсихологические исследование [Текст] / Н. Н. Заводенко, Н. Г. Петрухин, Н. Г. Манелис // Вопросы психологии. - 1999. - № 4. - С. 21 - 28.

4. Каган, Е. С. Дифференцированный подход к построению интегрального показателя школьной адаптации [Текст] / Е. С. Каган, А. Г. Портнова // Сибирская психология сегодня: сборник научных трудов. - Вып. 2. - Кемерово: Кузбассвузиздат, 2004. - 410 с. - С. 119 - 124.

5. Яницкий, М. С. Адаптационный процесс: психологические механизмы и закономерности динамики [Текст] / М. С. Яницкий. - Кемерово: Кемеровский государственный университет, 1999. - 84 с.

6. Ясюкова, Л. А. Оптимизация обучения и развития детей с ММД [Текст] / Л. А. Ясюкова. - СПб.: Иматон, 1997. - 80 с.


Review

For citations:


Grigoryeva E.V. FEATURES OF ADAPTATION OF YOUNGER SCHOOLBOYS WITH VARIOUS TYPES OF THE MINIMUM BRAIN DYSFUNCTIONS TO EDUCATIONAL ACTIVITY. The Bulletin of Kemerovo State University. 2010;(3):62-65. (In Russ.)

Views: 206


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)