Preview

SibScript

Advanced search

STAGES OF PSIHOLOGO-PEDAGOGICAL WORK ON FORMATION OF MOTIVATIONAL SPHERE AT PUPILS OF CORRECTIONAL EDUCATIONAL INSTITUTION OF VIII KIND

Abstract

In article shared problems of formation of motivational sphere of pupils of special correctional educational institutions of VIII kind at all stages of is professional-labor training taking into account structure of the person, structure of defect, age features and individual possibilities to realization of labor activity are analyzed.

About the Author

Yekaterina Mikailovna Lanina
KemSU
Russian Federation


References

1. Басов, М. Я. Избранные психологические произведения [Текст] / М. Я Басов. - М: Педагогика, 1985. - 432 с.

2. Гамезо, М. В. Возрастная и педагогическая психология: учеб. пособие для студентов всех специальностей педагогических вузов / М. В. Гамезо, Е. А. Петрова, Л. М. Орлова. - М.: Педагогическое общество России, 2004.

3. Подласый, И. П. Педагогика: в 2 т. [Текст] / И. П. Подласый. - М.: Владос, 1999. - 584 с.

4. Климов, Е. А. Развивающийся человек в мире профессий / Е. А. Климов. - Обнинск: Принтер, 1993.

5. Платонов, К. К. Проблемы способностей [Текст] / К. К. Платонов. - М., 1980. - 312 с.

6. Платонов, К. К. Структура и развитие личности / К. К. Платонов. - М.: Наука, 1986. - 256 с.

7. Программы специальной (коррекционной) образовательной школы VIII вида. 1 - 9 кл.: в 2 сб. - Ч. 1 / под ред. В. В. Воронковой. - М.: Владос, 2001. - 232 с.

8. Пряжников, Л. С. Профессиональное и личностное самоопределение / Л. С. Пряжников. - М.: Институт практической психологии; Воронеж: НПО МОДЭК, 1996.

9. Семаго, М. М. Организация и содержание деятельности психолога специального образования: методическое пособие / М. М. Семаго, Н. Я. Семаго. - М.: АРКТИ, 2007.


Review

For citations:


Lanina Ye.M. STAGES OF PSIHOLOGO-PEDAGOGICAL WORK ON FORMATION OF MOTIVATIONAL SPHERE AT PUPILS OF CORRECTIONAL EDUCATIONAL INSTITUTION OF VIII KIND. The Bulletin of Kemerovo State University. 2011;(4):136-142. (In Russ.)

Views: 208


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)