FORMING UNIVERITY STUDENTSCOMMUNICATIVE AND CROSS-CULTURAL COMPETENCE
Abstract
approach. The possibilities of forming students communicative competence in the context of cross-cultural
communication based on the socio-cultural and sociolinguistic educational technologies of personality-oriented teaching
are analyzed.
About the Author
Natalia Yurjevna MamontovaRussian Federation
References
1. Зеер, Э. Ф. Психология профессионального образования : учеб. для вузов / Э. Ф. Зеер. - М.: Академия, 2009. - 378 с.
2. Зникина, Л. С. Профессионально-коммуникативная компетенция как фактор повышения качества образования менеджеров: дис… д-ра пед. наук / Л. С. Зникина. - Кемерово, 2004. - 406 с.
3. Селевко, Г. К. Компетентности и их классификация / Г. К. Селевко // Народное образование. - 2004. - № 4.
4. Шишов, С. Е. Понятие компетенции в контексте качества образования / С. Е. Шишов // Стандарты и мониторинг в образовании. - 1999. - № 2.
5. Якиманская, И. С. Требования к учебным программам, ориентированным на личностное развитие школьников / И. С. Якиманская // Вопр. психологии. - 1994. - № 2. - С. 73.
Review
For citations:
Mamontova N.Yu. FORMING UNIVERITY STUDENTSCOMMUNICATIVE AND CROSS-CULTURAL COMPETENCE. The Bulletin of Kemerovo State University. 2012;(4-4):270-275. (In Russ.)