ON FUNCTIONAL NORM AND COMMUNICATIVE EFFICIENCY CORRELATION IN ADVERTISING MESSAGES
Abstract
relationship of those criteria with the requirements of the speech culture and linguistic pragmatics. The most common
regulatory violations in advertising texts are analyzed from the point of view of such violations «fatality» for the
criteria of advertising messages communicative efficiency
Keywords
659.123.1
About the Author
Olga Vladimirovna TiskovaRussian Federation
References
1. Бернадская, Ю. С. Копирайтинг: уч. пособие / Ю. С. Бернадская. - Омск: Изд-во ОмГТУ, 2003. - 136 с.
2. Блинкина-Мельник, М. М. Рекламный текст. Задачник для копирайтеров / М. М. Блинкина-Мельник. - М.: ОГИ, 2007. - 200 с.
3. Валладарес, Дж. А. Ремесло копирайтинга / Дж. А. Валладарес. - СПб.: Питер, 2005. - 272 с.
4. Назайкин А. Н. Рекламный текст в современных СМИ: практич. пособие / А. Н. Назайкин. - М.: Эксмо, 2007. - 352 с.
5. Пирогова, Ю. К. Критерии оценки коммуникативной эффективности рекламы / Ю. К. Пирогова // Бюллетень финансовой информации. - 1997. - № 6.
6. Тискова, О. В. Пунктуационная нормативность в рекламном тексте / О. В. Тискова // Реклама: история и современность: сб. ст. / отв. ред. Н. Г. Павлова. - Барнаул: Изд-во АлтГТУ, 2007. - Вып. 4.
7. Тискова, О. В. Соотношение функциональной нормативности и коммуникативной эффективности рекламных текстов (на материале наружной рекламы) / З. Ю. Киляоглова, О. В. Тискова // Наука и молодежь 2012: материалы Всероссийской студенческой науч.-практ. конф. [в печати].
Review
For citations:
Tiskova O.V. ON FUNCTIONAL NORM AND COMMUNICATIVE EFFICIENCY CORRELATION IN ADVERTISING MESSAGES. The Bulletin of Kemerovo State University. 2012;(4-4):174-177. (In Russ.)