Preview

SibScript

Advanced search

THE CHARACTERISTICS OF SCIENTIFIC AND TECHNICAL TERMINOLOGY SEMANTIZATION BY THE PARTICIPANTS OF EDUCATIONAL COMMUNICATION

https://doi.org/10.21603/2078-8975-2012--4-3-254-258

Abstract

The paper suggests the hypothesis of the knowledge ordinariness degree. The characteristics of ordinary and
scientific consciousness are analyzed. So are the data of the experiment with NSTU students majoring in technical
studies.

About the Author

Valentina Andreevna Kim
Novosibirsk State Technical University
Russian Federation


References

1. Балашова, Е. А. К вопросу о структуре и содержании обыденного сознания / Е. А. Балашова, Т. И. Ерофеева, Я. Вречко // Филологические заметки / сб. науч. тр. - Вып. 3. - Ч. 1. - Пермь: Перм. гос. ун-т; Любляна: ун-т в Лябляне, 2004.

2. Волынский, Б. А. Электротехника: учеб. пособие для вузов / Б. А. Волынский, Е. Н. Зейн, В. Е. Шатерников. - М.: Энергоатомиздат-М., 1987. - 525 с.

3. Голев, Н. Д. Обыденное метаязыковое сознание - онтологический и гносеологический феномен / Н. Д. Голев // Обыденное метаязыковое сознание: онтологические и гносеологические аспекты: коллективная монография. - Ч. 1. - Кемерово; Барнаул: Изд-во Алт. гос. ун-та, 2009.

4. Московичи, С. Методологические и теоретические проблемы психологии / С. Московичи // Психологический журнал. - 1995. - Т. 16. - № 2.

5. Нгуен-Ксуан, Ан. Ментальные модели физических явлений, связанных с повседневной жизнью (на примере электричества) / Ан Нгуен-Ксуан // Иностранная психология. - 1996. - № 6.

6. Физическая энциклопедия [Электронный ресурс]. - Режим доступа: www.femto.com.ua/index1.html

7. Юревич, А. В. Социально-психологический анализ научного и обыденного объяснения: дис. … д-ра психол. наук / А. В. Юревич. - М., 1993. - 360 с.


Review

For citations:


Kim V.A. THE CHARACTERISTICS OF SCIENTIFIC AND TECHNICAL TERMINOLOGY SEMANTIZATION BY THE PARTICIPANTS OF EDUCATIONAL COMMUNICATION. The Bulletin of Kemerovo State University. 2012;(4-3):254-258. (In Russ.) https://doi.org/10.21603/2078-8975-2012--4-3-254-258

Views: 202


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)