PROPOSITIONAL AND FRAME MODELING OF 6-YEAR-OLD CHILDRENS DISCOURSE (as revealed in the free associative experiment)
https://doi.org/10.21603/2078-8975-2012--4-3-70-73
Abstract
six-year-old children. The methodological foundations of this research are fundamental tenets of cognitive linguistics.
About the Author
Larissa Anatolyevna BelyakovaRussian Federation
References
1. Батыгин, Г. С. Континуум фреймов: социологическая теория Ирвинга Гофмана / Г. С. Батыгин // И. Гофман. Анализ фреймов. - М.: Институт социологии РАН, 2004.
2. Брунер, Дж. С. Онтогенез речевых актов / Дж. С. Брунер // Психолингвистика. - М.: Прогресс, 1984.
3. Гофман, И. Анализ фреймов / И. Гофман. - М.: Институт социологии РАН, 2004.
4. Залевская, А. А. Введение в психолингвистику / А. А. Залевская. - М., 1999.
5. Краткий словарь когнитивных терминов / Е. С. Кубрякова [и др.]. - М., 1996.
6. Минский, М. Фреймы для представления знаний / М. Минский. - М.: Энергия, 1979.
7. Потебня, А. А. Мысль и язык / А. А. Потебня. - М., 2007.
8. Пиаже, Ж. Речь и мышление ребёнка / Ж. Пиаже. - М.: Римис, 2008.
9. Фрумкина, Р. М. Психолингвистика / Р. М. Фрумкина. - М., 2003.
10. Эльконин, Д. Б. Развитие речи в дошкольном возрасте / Д. Б. Эльконин. - М., 1958.
Review
For citations:
Belyakova L.A. PROPOSITIONAL AND FRAME MODELING OF 6-YEAR-OLD CHILDRENS DISCOURSE (as revealed in the free associative experiment). The Bulletin of Kemerovo State University. 2012;(4-3):70-73. (In Russ.) https://doi.org/10.21603/2078-8975-2012--4-3-70-73