Preview

SibScript

Advanced search

PRESS-RELEASE FOR SOCIAL MEDIA AS A SOURCE OF INFORMATION IN SPORTS JOURNALISM

Abstract

This article discusses the features of press-release for social media as a result of transformation of the traditional genres of mass communication. The differences between content and presentation of the press release for the social media and press-release for printed media pure analyzed. An information typology of reasons for the press release as a source of information in sports journalism is provided.

About the Author

Konstantin Valerievich Kiuru
Ural State University of Physical Culture
Russian Federation


References

1. Курганова, Е. Б. Композиционно-структур-ные особенности Интернет-релизов [Текст] / Е. Б. Курганова, А. Душкина // Средства массовой информации в современном мире. Петербургские чтения. - СПб.: Роза мира, 2010.

2. Филатова, О. Г. Электронный PR-текст [Текст] // Интернет-технологии в связях с общественностью: учебное пособие / под ред. И. А. Быкова, О. Г. Филатовой. - СПб.: Роза мира, 2010.

3. Шилина, М. Г. Интернет-гипертекст общественных связей: характеристики, особенности, тенденции развития [Электронный ресурс] // Медиаскоп, 2010, № 2. - Режим доступа: <http://www.mediascope.ru/node/567>.


Review

For citations:


Kiuru K.V. PRESS-RELEASE FOR SOCIAL MEDIA AS A SOURCE OF INFORMATION IN SPORTS JOURNALISM. The Bulletin of Kemerovo State University. 2012;(3):190-192. (In Russ.)

Views: 214


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)