Preview

SibScript

Advanced search

GENDER PECULIARITIES OF ELEMENTARY SCHOOL AND TEENAGE SCHOOLCHILDREN’S CREATIVE THINKING

Abstract

The article presents the results of the research of genderand age-related aspects of creative thinking development during schooling. Comparative analysis has shown essential variety of creative thinking characteristics in boys’ and girls’ groups of different age. The revealed peculiarities may be taken as a basis of individualized educational approach.

About the Author

N. I. Chernetskaya
Angarsk Branch of Irkutsk State University
Russian Federation
Nadezhda I. Chernetskaya – Candidate of Psychology, Associate Professor, Head of the Department of Psychology


References

1. Абибукова, Н. И. Что такое «гендер»? / Н. И. Абибукова // Общественные науки и современность. – 1996. – № 6.

2. Агеев, В. С. Психологические и социальные функции поло-ролевых стереотипов / В. С. Агеев // Вопросы психологии. – 1987. – № 2.

3. Бреслав, Г. М. Половые различия и современное школьное образование / Г. М. Бреслав, Б. И. Хасан // Вопросы психологии. – 1990. – № 3.

4. Гариен, М. Мальчики и девочки учатся по-разному! Руководство для педагогов и родителей / М. Гариен: [пер. с англ.]. – М.: АСТ, 2004.

5. Григорович, Л. А. Педагогические основы развития творческого мышления на начальном этапе становления личности / Л. А. Григорович. – Новосибирск: Изд-во НГУ, 1996.

6. Еремеева, В. Д. Девочки и мальчики – два разных мира / В. Д. Еремеева, Т. П. Хризман. – СПб.: Тускарора, 2001.

7. Резапкина, Т. В. Творческое мышление в условиях образовательного процесса / Т. В. Резапкина // Школьный психолог. – 2006. – № 4.


Review

For citations:


Chernetskaya N.I. GENDER PECULIARITIES OF ELEMENTARY SCHOOL AND TEENAGE SCHOOLCHILDREN’S CREATIVE THINKING. SibScript. 2013;(3-1):159-164. (In Russ.)

Views: 459


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)