Preview

SibScript

Advanced search

INFLUENCING POTENTIAL OF GRAPHIC-DERIVATIVE GAME METHODS AND TECHNIQUES (as revealed in the outdoor advertisement in Кemerovo)

Abstract

The article analyzes the graphic derivatives, their influencing potential and features in the outdoor advertisement. As part of this problem, the experimental study was developed and conducted, to measure the influencing potential of derivative vocabulary in the light of implementing word-formative game.

About the Authors

Elvira Stepanovna Denisova
KemSU
Russian Federation


Ekaterina Alexandrovna Vasilenko
KemSU
Russian Federation


References

1. Булатова, Э. В. Прямая и косвенная коммуникация в современной российской печатной рекламе [Текст] / Э. В. Булатова: автореф. дис… канд. филол. наук. - Екатеринбург, 2005.

2. Денисова, Э. С. Реализация словообразовательной игры в современном рекламном дискурсе (на материале наружной рекламы) [Текст] / Э. С. Денисова. - Кемерово, 2010.

3. Добросклонская, Т. Г. Вопросы изучения медиатекстов: опыт исследования современной английской речи [Текст] / Т. Г. Добросклонская. - М., 2010.

4. Крюкова, И. В. Рекламное имя: от изобретения до прецедентности [Текст] / И. В. Крюкова. - Волгоград: Перемена, 2004. - 288 с.

5. Куранова, Т. П. Функции языковой игры в медиаконтексте [Текст] / Т. П. Куранова. - Ярославский педагогический вестник. - 2010. - № 4. - Том I, «Гуманитарные науки».

6. Паршин, П. Б. Заметки о моделях мира современной российской коммерческой рекламы [Текст] / П. Б. Паршин // Интертекст. Культура: сб. докл. Междунар. науч. конф. (Москва, 4 - 7 апр. 2001 г.) / Ин-т рус. яз. им. В. В. Виноградова РАН; ред.-сост.: В. П. Григорьев, Н. А. Фатеева. - М.: Азбуковник, 2001.

7. Пересыпкина, О. Н. Мотивационные ассоциации лексических единиц русского языка (лексикографические и теоретические аспекты) [Текст] / О. Н. Пересыпкина: автореф. дис… канд. филол. наук. - Барнаул, 1998.

8. Пирогова, Ю. К. Речевое воздействие и игровые приемы в рекламе [Текст] / Ю. К. Пирогова // Рекламный текст: семиотика и лингвистика. - М., 2000.

9. Подольская, Н. В. Словарь русской ономастической терминологии [Текст] / Н. В. Подольская. - М.: Наука, 1988.

10. Романова, Т. П. Рекламное имя и слоган в наружной рекламе места продажи [Текст] / Т. П. Романова // Язык - текст - дискурс: традиции и новаторство. - Самара, 2009. - 292 с.

11. Чернявская, В. Е. Дискурс и власть дискурса. Проблемы речевого воздействия [Текст] / В. Е. Чернявская. - М.: Флинта: Наука, 2006. - 136 с.

12. Чичерина, Н. В. Медиатекст как средство формирования медиаграмотности у студентов языковых факультетов [Текст] / Н. В. Чичерина. - М., 2008. - 232 с.

13. Язык города. Материалы Международной научно-практической конференции (8 - 9 ноября 2007 г.) [Текст]. - Бийск, 2007. - 130 с.


Review

For citations:


Denisova E.S., Vasilenko E.A. INFLUENCING POTENTIAL OF GRAPHIC-DERIVATIVE GAME METHODS AND TECHNIQUES (as revealed in the outdoor advertisement in Кemerovo). The Bulletin of Kemerovo State University. 2012;(2):133-138. (In Russ.)

Views: 213


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)