Preview

SibScript

Advanced search

METHODOLOGICAL APPROACH TO TEACHING STUDENTS HOW TO INVESTIGATE SIMILARITIES AND DIFFERENCIES OF UNIVERSAL CULTURAL CONCEPTS

Abstract

In the article new methodological approach to the process of teaching foreign languages on the basis of studies in the field of such sciences as intercultural communication and cognitive linguistics are revealed. This approach gives an opportunity to investigate universal cultural concepts through the interpretation of their similarities and differences in different languages and cultures.

About the Author

Lyudmila Petrovna Khalâpina
KemSU
Russian Federation


References

1. Бухаров, В. М. Концепт в лингвистическом аспекте / В. М. Бухаров // Межкультурная коммуникация: учебное пособие. - Нижний Новгород: Деком, 2001.

2. Вежбицкая, А. Семантические универсалии и описание языков / А. Вежбицкая; пер. с англ. А. Д. Шмелева; под ред. Т. В. Булыгиной. - М.: Языки русской культуры, 1999. - 780 с.

3. Елизарова, Г. В. Культура и обучение иностранным языкам / Г. В. Елизарова. - Санкт-Петербург: КАРО, 2005. - 352 с.

4. Елизарова, Г. В. Интерпретация культуры как текстовой сущности / Г. В. Елизарова. - Санкт-Петербург: Книжный дом, 2008. - 191 с.

5. Степанов, Ю. С. Константы. Словарь русской культуры. Опыт исследования / Ю. С. Степанов. - М.: Школа «Языки русской культуры», 1997. - 824 с.

6. Aberle, D. F. The functional prerecquisites of a Society / D. F. Aberle, A. K. Coen, V. S. Devis. - Ethic, - 1950.


Review

For citations:


Khalâpina L.P. METHODOLOGICAL APPROACH TO TEACHING STUDENTS HOW TO INVESTIGATE SIMILARITIES AND DIFFERENCIES OF UNIVERSAL CULTURAL CONCEPTS. The Bulletin of Kemerovo State University. 2012;(1):211-215. (In Russ.)

Views: 200


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)