Preview

SibScript

Advanced search

PREPARING AGRICULTURAL UNIVERSITY STUDENTS TO THE FUTURE PROFESSIONAL ACTIVITY IN THE REGION

Abstract

The paper considers the problem of training the students of agricultural universities for the conditions of the future professional activity in the region on the example of three agrarian educational institutions in Russia. The authors shows the prospects of establishing a system of lifelong education through the association of educational institutions of various levels around the head university.

About the Authors

A. I. Kretsan
Kemerovo State Agricultural Institute
Russian Federation
Alexander I. Kretsan – Candidate of History, Assistant Professor at the Department of Finance and Credit


N. E. Kasatkina
Kemerovo State University
Russian Federation
Natalia E. Kasatkina – Doctor of Pedagogics, Honoured Worker of High School of the Russian federation, Head of the Inter-University Department of General and High School Pedagogics


References

1. Амосов, А. Стратегия развития аграрной сферы: экономический портал. – Режим доступа: http://institutiones.com/strategies/1132-strategiya-razvitiya-agrarnoj-sfery.html

2. Погонышева, Д. А. Оптимизационное моделирование профессиональной подготовки студентов аграрного вуза: автореф. дис. … д-ра пед. наук / Д. А. Погонышева. – М., 2010.

3. Турьянский, А. В. Модернизация аграрного образования / А. В. Турьянский // Ваш успех. – 2008. – № 6.

4. Официальный сайт Белгородской сельскохозяйственной академии. – Режим доступа: http://www.bsaa.edu.ru/

5. Официальный сайт Оренбургского государственного сельскохозяйственного университета. – Режим доступа: http://www.orensau.ru/

6. Официальный сайт Кемеровского государственного сельскохозяйственного института. – Режим доступа: http://www.ksai.ru/


Review

For citations:


Kretsan A.I., Kasatkina N.E. PREPARING AGRICULTURAL UNIVERSITY STUDENTS TO THE FUTURE PROFESSIONAL ACTIVITY IN THE REGION. SibScript. 2013;(1):96-99. (In Russ.)

Views: 393


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)