Preview

SibScript

Advanced search

CORPORATE MEDIA: ASPECTS OF CONCEPT FORMATION

Abstract

The paper is devoted to editorial aspects of planning corporate media and contains applied research. Conceptual features of corporate media are considered in terms of the priority of readers’ interests. The ratio of production and non-production headings in publications is made dependent on the degree of involvement of the potential audience in company’s business. The connection of media’s business model and its intended use is demonstrated. Practical recommendations for the formation of the creative concept of the corporate media are given. The analysis can be used by the researchers and the publishers of corporate press, PR and media experts.

About the Author

Yu. A. Petropavlovskaya
Lomonosov Moscow State University
Russian Federation
Yulia А. Petropavlovskaya – post-graduate student at the Department of Editing and Publishing, Faculty of Journalism


References

1. Агафонов Л. С. Корпоративная пресса: особенности функционирования, типологические характеристики и методика оценки эффективности: дис. … канд. филол. наук. М., 2008.

2. Все о внутренних коммуникациях / сост. А. Ф. Несмеева. М., 2013.

3. Горчева А. Ю. Корпоративная журналистика. М.: Вест-Консалтинг, 2008.

4. Дегтяренко Д. К. Корпоративные издания в России. Виды, функции, задачи // Среда. 2002. № 8 – 9.

5. Кривоносов А. Д. Корпоративная пресса на Западе: история и типология // PR-диалог. 2002. № 3, 5, 6.

6. Корпоративная пресса. Руководство к действию. М., 2011.

7. Мирошниченко А. А. Работа в пресс-службе. Журналистика для пресс-секретарей. М.: МедиаЛайн, Альпина Паблишер, 2012.

8. Мурзин Д. А. Корпоративная пресса: современные типологические концепции: дис. … канд. филол. наук. М., 2007.

9. Олтаржевский Д. О. Роль корпоративных медиа в социализации бизнеса // Медиаскоп. 2014. Вып. № 2.

10. Режим доступа: http://www.mediascope.ru/node/1512#7.

11. Петропавловская Ю. А. Корпоративные издания как разновидность медиа: выход на массовую аудиторию // Вестник Московского университета. (Серия 10: Журналистика). 2015. № 5.

12. Чемякин Ю. В. Корпоративные СМИ: секреты эффективности. Екатеринбург, 2006.

13. Чернега О. П. Корпоративные издания: соотношение практики и теории // Журналистика в 2004 г. СМИ в многополярном мире. Ч. 2. М.: Факультет журналистики МГУ.


Review

For citations:


Petropavlovskaya Yu.A. CORPORATE MEDIA: ASPECTS OF CONCEPT FORMATION. SibScript. 2015;(2-4):162-168. (In Russ.)

Views: 445


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)