Preview

SibScript

Advanced search

INFLUENCE OF INDEPENDENT WORK ON THE LEVEL OF PHYSICAL FITNESS OF SECONDARY VOCATIONAL INSTITUTIONS FEMALE STUDENTS

Abstract

The study revealed the initial level of physical fitness and motivation in physical culture among of secondary vocational institutions female students, and grounded the set of exercises for students’ independent work in Physical Education classes.

About the Authors

R. S. Zhukov
Kemerovo State University
Russian Federation
Rodion S. Zhukov – Candidate of Pedagogics, Associate Professor, Head of the Department of Theoretical Foundations of Physical Education


G. A. Shanshina
Kemerovo State University
Russian Federation
Galina A. Shanshina – Senior Lecturer at the Department of Theoretical Foundations of Physical Education


P. T. Sherbinin
Kemerovo State University
Russian Federation
Peter. T. Sherbinin – Senior Lecturer at the Department of Theoretical Foundations of Physical Education


References

1. Агринская Л. Н., Губарева Е. Н. Повышение интереса студентов к занятиям физической культурой // Специалист. 2010. № 12.

2. Смагин Н. И. О личностно ориентированном подходе в преподавании физической культуры обучающимся колледжей // Научные исследования в образовании. 2010. № 8.

3. Соловьев Г. М., Шаталова И. Е. Становление деятельностного отношения студентов к физической культуре и здоровому образу жизни // Педагогическое образование и наука. 2009. № 6.

4. Усанков В. Г. Организация учебного процесса по физическому воспитанию студентов // Специалист. 2010. № 3.

5. Шарабаева Н. В., Зяблова Г. С. Компетентностный подход в формировании содержания СПО в сфере физической культуры и спорта // Приложение к "СПО". 2010. № 6.


Review

For citations:


Zhukov R.S., Shanshina G.A., Sherbinin P.T. INFLUENCE OF INDEPENDENT WORK ON THE LEVEL OF PHYSICAL FITNESS OF SECONDARY VOCATIONAL INSTITUTIONS FEMALE STUDENTS. SibScript. 2015;(2-4):58-62. (In Russ.)

Views: 396


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)