Preview

SibScript

Advanced search

PANEL METHOD AS WAY OF FORMING STUDENTS’ COMMUNICATIVE COMPETENCE

Abstract

The article deals with асtive methods of training in foreign languages. The author points out the importance of panel method in team work which helps form communicative competence, optimizes the process of training in foreign languages as well as promotes the realization of students’ creative interpersonal relations, critical thinking, initiative and independence.

About the Author

L. A. Koniaeva
Kemerovo State University
Russian Federation
Liudmila A. Konyaeva – Candidate of Pedagogs, Assistant Professor at the Department of English Philology № 1


References

1. Быков, А. К. Методы активного социально-психологического обучения: учебное пособие / А. К. Быков. – М.: Сфера, 2005.

2. Виноградова, О. С. Проблемные методы в обучении иностранным языкам / О. С. Виноградова. – Режим доступа: http://distant.ioso.ru/library/publication/vinogradova1.htm

3. Гальскова, Н. Д. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика: учеб. пособие для студ. лингв. ун-тов и фак. ин. яз. высш. пед. учеб. заведений / Н. Д. Гальскова, Н. И. Гез. – 5-е изд., стер. – М.: – Академия, 2008.

4. Загрекова, Л. В. Теория и технология обучения: деятельностный подход / Л. В. Загрекова, В. В. Николина. – М.: Высшая школа, 2004.

5. Ковалевская, Е. В. Проблемное обучение: подход, метод, тип, система / Е. В. Ковалевская. – М.: Лингвастарт, 2000.

6. Скалкин, В. Л. Коммуникативные упражнения на английском языке: пособие для учителя / В. Л. Скалкин. – М.: Просвещение, 1983. – Режим доступа: http://libc.omgpu.ru

7. Смольская, В. Ю. Применение дискуссионных методов обучения в вузе. – Режим доступа: www.sgu.ru/files/nodes/63395/Smolskaia

8. Трухин, И. А. Джон Дьюи и сегодняшняя педагогика. – Режим доступа: www.edu.kiev.ua


Review

For citations:


Koniaeva L.A. PANEL METHOD AS WAY OF FORMING STUDENTS’ COMMUNICATIVE COMPETENCE. SibScript. 2013;(2-2):228-232. (In Russ.)

Views: 412


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)