Preview

SibScript

Advanced search

THE CONCEPTUAL MODEL OF THE EDUCATIONAL SUPPORT OF STUDENTS’ SOCIAL COMPETENCE FORMATION

Abstract

The article deals with the conceptual model of the educational support of students’ social competence formation. The model is considered to be the theoretical and methodological foundation of the educational support provided by the academic staff. The elements composition of the model is substantiated and the content of the elements is described.

About the Author

E. N. Borisenko
Kemerovo State University
Russian Federation
Elena N. Borisenko – Candidate of Pedagogics, Assistant Professor at the Department of Foreign Languages, Faculty of Romance and Germanic Philology


References

1. Карпова, О. Л. Содержание прогностической модели развития самообразовательной деятельности студентов вуза / О. Л. Карпова // Сибирский педагогический журнал. – 2008. – № 8.

2. Селевко, Г. К. Воспитательные технологии / Г. К. Селевко. – М.: НИИ школьных технологий, 2005. – 320 с.

3. Современный словарь по общественным наукам / под общей ред. О. Г. Данильяна, Н. И. Панова. – М.: Эксмо, 2005. – 528 с.

4. Толковый словарь по искусственному интеллекту. – Режим доступа: http://www.raai.org/library/tolk/aivoc.html

5. Ширшов, Е. В. Информационно-педагогические технологии: ключевые понятия: словарь / Е. В. Ширшов. – Ростов н/Д.: Феникс, 2006. – 256 с.

6. Энциклопедия социологии. – Режим доступа: http://enc-dic.com/sociology/Model-Konceptualnaja-4233.html

7. Яковлев, Е. В. Педагогический эксперимент: квалиметрический анализ: монография / Е. В. Яковлев. – Челябинск: ЧГПУ, 1998. – 136 с.


Review

For citations:


Borisenko E.N. THE CONCEPTUAL MODEL OF THE EDUCATIONAL SUPPORT OF STUDENTS’ SOCIAL COMPETENCE FORMATION. SibScript. 2013;(2-2):214-220. (In Russ.)

Views: 326


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)