Preview

SibScript

Advanced search

ANALYSIS OF TOURISM POTENITAL AND REGIONAL TOURIST PRODUCT PROMOTION IN TOMSK REGION

Abstract

The relevance of this study is related to the integrated assessment of tourism and recreational resources of Tomsk Region and the activities aimed at the promotion of regional tourist product on the Russian and international tourist markets. Assessment of geographical conditions, historical and cultural heritage, scientific and educational features of the Region gave the opportunity to identify the promising types of tourism: congress, educational, cognitive, hunting and fishing, environmental etc. Their development can contribute to strengthening the tourism sector of the region and allow considering tourism a branch of the economy. Currently the government, commercial and public organizations of Tomsk Region are making joint efforts for the development of programmes and PR events aimed at attracting tourists to Tomsk Region. The analysis allows us to conclude that Tomsk Region has favorable conditions for promotion of the regional tourist product.

About the Authors

L. S. Kosova
National Research Tomsk State University
Russian Federation
Lyudmila S. Kosova – Candidate of Geography, Assistant Professor at the Department of Regional Studies and Tourism


L. B. Filandysheva
National Research Tomsk State University
Russian Federation

Larisa B. Filandysheva – Candidate of Geography, Associate Professor, Head of the Department of Regional Studies and Tourism



E. S. Bondarenko
Tomsk Region Administration Department for Culture and Tourism
Russian Federation

Elena S. Bondarenko – consultant



References

1. Адам А. М., Ревушкина Т. В. [и др.]. Особо охраняемые природные территории Томской области. Томск, 2001.

2. Закон Томской области от 19.11.1999 № 33-ОЗ (ред. от 08.05.2013) "О туристской деятельности на территории Томской области" (принят решением Государственной Думы Томской области от 04.11.1999 № 382). Режим доступа: http://base.consultant.ru/regbase/cgi/online.cgi?req=doc;base=RLAW091;n=69720 (дата обращения: 16.08.2014).

3. Иоганзен Б. Г. Природа Томской области. Издание четвертое, переработанное. Новосибирск: Западно-Сибирское книжное издательство, 1971. 176 с.

4. Климат Томска. Л.: Гидрометеоиздат, 1982. 176 с.

5. Колотова Е. В. Рекреационное ресурсоведение. М., 1999. 80 с.

6. Косова Л. С. Краеведение. Томск: СКК-Пресс, 2006. 316 с.

7. Косова Л. С., Льготина Л. С., Филандышева Л. Б. О лечебно-оздоровительном туризме // Материалы Международной конференции: Туризм: вчера, сегодня, завтра. Н-Новгород, 2013.

8. Постановление Администрации Томской области от 12 декабря 2014 года № 489а Об утверждении государственной программы «Развитие культуры и туризма в Томской области» // Электронный фонд правовой и нормативно-технической документации. 2014. Режим доступа: http://docs.cntd.ru/document/467917808 (дата обращения: 06.02.2015).

9. Рутковская Н. В. Климатическая характеристика сезонов года Томской области. Томск, 1979. 117 с.

10. Томская область отмечена как регион с активно развивающимся туризмом // Официальный интернет-портал Минсельхоза России. Режим доступа: http://www.mcx.ru/news/news/show/32912.78.htm (дата обращения: 06.01.2015).


Review

For citations:


Kosova L.S., Filandysheva L.B., Bondarenko E.S. ANALYSIS OF TOURISM POTENITAL AND REGIONAL TOURIST PRODUCT PROMOTION IN TOMSK REGION. SibScript. 2015;(2-7):101-106. (In Russ.)

Views: 518


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)