Preview

SibScript

Advanced search

THE ROLE OF PEDAGOGICAL INTERACTION IN THE FORMATION OF SCHOOLCHILDREN’S FORMAL COMMUNICATION MODEL

Abstract

The paper is devoted to the research of pedagogical interaction as a model of formal communication, which is formed in schoolchildren. Participants’ expectations of forthcoming joint educational activities are the basis of the research. The structure, special aspects of expectation and comparative analysis are given in the paper. The role of expectation components in the formation in schoolchildren’s experience is shown.

About the Authors

Igor I. Brinko
Irkutsk State University
Russian Federation
Candidate of Psychology, Associate Professor Professor at the Department of Educational Psychology and Personal Development


Marina V. Paromonova
Irkutsk State University
Russian Federation
Candidate of Psychology, Associate Professor Professor at the Department of Educational Psychology and Personal Development


References

1. Андреева Г. М. Социальная психология. М.: Аспект Пресс, 2001. 384 с.

2. Гордиенко Е. В. Проблема экспектаций в психологической науке: история и современность // Психология человека в современном мире. Т. 2: Творчество, способности, одаренность (Материалы Всероссийской юби-лейной научной конференции, посвященной 120-летию со дня рождения С. Л. Рубинштейна, 15 – 16 октября 2009 г.) / отв. ред. А. Л. Журавлев, И. А. Джидарьян, В. А. Барабанщиков, В. В. Селиванов, Д. В. Ушаков. М.: Институт психологии РАН, 2009. С. 10 – 17.

3. Дмитриева С. М. Представления учителей об образе ученика и условиях учебного взаимодействия в различных формах обучения // Вестник Московского городского педагогического университета. (Серия: Педагогика и психология). 2013. № 2(24). С. 119 – 129.

4. Мудрик А. В. Социализация человека: учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений. М.: Академия, 2006. 304 с.

5. Регуш Л. А. Психология прогнозирования: успех в познании будущего. СПб.: Речь, 2003. 352 с.


Review

For citations:


Brinko I.I., Paromonova M.V. THE ROLE OF PEDAGOGICAL INTERACTION IN THE FORMATION OF SCHOOLCHILDREN’S FORMAL COMMUNICATION MODEL. The Bulletin of Kemerovo State University. 2016;(1):89-92. (In Russ.)

Views: 441


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)