Preview

SibScript

Advanced search

ADVERTISING AND MARKETING STRATEGY OF THE COMPANY AS THE TOOL FOR MEDIA BRAND VALUE MANAGEMENT

Abstract

The purpose of research is to determine the correlation between the formation of the company’s advertising policy and its brand value. The data of CTC Company was used for the analysis. The study focuses on the brand as an intangible asset of the company. The object of the research is the tools for management of the brand value by means of outdoor and media advertising. As a methodological framework, we used the work of David Aaker, publications of European branding agencies, the concept of of brand value analysis Interbrand. The empirical base is the quantitative and qualitative research conducted by CTC Company, the data on the company's advertising budget received in the agency Adindex, Interbrand ratings and expert interviews. The results of the study are related to the correlation of investments in television advertising and brand value changes, according to Interbrand data. The results of this work can be used in marketing when developing the advertising and marketing concept of the media.

About the Author

T. V. Markova
Further Education Center City Business School; National Research University – Higher School of Economics
Russian Federation

Tatyana V. Markova – journalist-copywriter , Master of Media Communication 



References

1. Аакер Д. А. Создание сильных брендов. М.: Издательский дом Гребенникова, 2008. 440 с.

2. Багриновский К. А., Бендиков М. А., Фролов И. Э., Хрусталев Е. Ю. Наукоемкий сектор экономики России: состояние и особенности развития. М.: ЦЭМИ РАН, 2001. 120 с.

3. Бендиков М. А., Джамай Е. В. Интеллектуальный капитал развивающейся фирмы: проблемы идентификации и измерения // Менеджмент в России и за рубежом. 2001. № 4. С. 3 – 24.

4. Доли аудитории // СТСmedia: сайт. 2014. Режим доступа: http://ctcmedia.ru/rus/investors/audience_share/ (дата обращения: 15.03.2015).

5. Жаворонков П. В. Доверительные отношения как фактор повышения экономических результатов предпринимательской деятельности фирмы // Креативная экономика. 2012. № 3(63). С. 63 – 67.

6. Линдстром М. Чувство бренда. М.: Эксмо, 2006. 272 с.

7. Названы самые популярные бренд-сообщества в России // ADME: сайт. 2011. Режим доступа: http://www.adme.ru/research/nazvany-samye-populyarnye-brend-soobschestva-v-rossii-249805/ (дата обращения: 15.03.2015).

8. Николаева Н. СТС Медиа заменит каналы брендами // Sostav.ru: сайт. 2013. Режим доступа: http://www.sostav.ru/publication/sts-media-zamenit-kanaly-brendami-5805.html (дата обращения: 15.03.2015).

9. Окольнишникова И. Ю. Разработка методических подходов к оценке эффективности брендинга // Креативная экономика. 2011. № 1(49). С. 130 – 136.

10. Перция В. Брендмейстеры // Рекламные идеи Yes! 1999. № 2(27). С. 11 – 14.

11. Петровская Е. В., Петровский В. П. Рыночная стоимость интеллектуальных услуг // Креативная экономика. 2011. № 8(56). С. 10 – 18.

12. Просвирина И. И. Интеллектуальный капитал: новый взгляд на нематериальные активы // Финансовый менеджмент. 2004. № 4. С. 33 – 42.

13. Севрюкова Е. Телеканалы тратят все больше бюджетов на рекламу проектов // РБК daily: сайт. 2011. Режим доступа: http://www.rbcdaily.ru/media/562949980550402 (дата обращения: 15.03.2015).

14. Соколоверов А. УМНО, или Управление маркетингом нетривиальным образом. М.: Альпина Паблишер, 2013. 214 с.

15. CTC Media выбрало дорогих зрителей // ФинОмен: сайт. 2012. Режим доступа: http://www.finomenov.ru/business/50949-ctc-media-vybralo-dorogih-zriteley.html (дата обращения: 15.03.2015).

16. Третьяк О. А. Бренд-капитал: содержание, денежная оценка и управление // Бренд-менеджмент. 2001. № 2. С. 2 – 11.

17. Чернозуб О. Стоимость бренда: реальность превосходит мифы // Маркетинг и маркетинговые исследования. 2003. № 2. С. 24 – 29.

18. Шекшня А. Менеджмент умер. Маркетинг умер. Стратегия умерла. Лекция // Slon: сайт. 2012. Режим доступа: http://slon.ru/calendar/event/821687/ (дата обращения: 15.03.2015).

19. Interbrand: Рейтинг самых дорогих российских брендов 2010 года // INTERBRAND: сайт. 2010. Режим доступа: http://gtmarket.ru/news/media-advertising-marketing/2010/12/13/2734 (дата обращения: 3.05.2015).

20. Leliaert Ph., Candries W., Tilmans R. Identifying and managing IC: a new classification // Journal of Intellectual Capital. Vol. 4. 2003. Number 2. Р. 202 – 214.

21. Richard Petty, James Guthrie. Intellectual Capital Literature Review. Measurement, reporting and management// Journal of Intellectual Capital. Vol. 1. Number 2. 2000. P. 155 – 176.


Review

For citations:


Markova T.V. ADVERTISING AND MARKETING STRATEGY OF THE COMPANY AS THE TOOL FOR MEDIA BRAND VALUE MANAGEMENT. SibScript. 2015;(2-5):216-222. (In Russ.)

Views: 497


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)