QUALITY ASSESSMENT OF UNIVERSITY GRADUATES’ PROFESSIONAL COMPETENCE FORMATION
Abstract
The paper is devoted to assessing the quality of graduates’ preparation: the author investigates the structure, content, criteria and levels of formation of University graduates’ professional competence. The work results evaluation is presented in the form of the evaluation procedure.
About the Author
O. V. KaturzhevskayaRussian Federation
Olga V. Katurzhevskaya – Candidate of Pedagogics, Assistant Professor at the Department of Theory and History of Pedagogy and Educational Practice
References
1. Богословский В. А., Караваева Е. В., Ковтун Е. Н., Коршунов С. В., Котлобовский И. Б., Мелехова О. П., Родионова С. Е., Телешова И. Г. Переход российских вузов на уровневую систему подготовки кадров в соответствии с ФГОС: нормативно-методические аспекты. М.: Университетская книга, 2010. 249 с.
2. Большой энциклопедический словарь / под ред. А. М. Прохорова. М.: Большая Российская энциклопедия, 2000. 1456 с.
3. Зимняя И. А. Социально-профессиональная компетентность как целостный результат профессионального образования (идеализированная модель) // Проблемы качества образования. Компетентностный подход в образовании и проектировании образовательных стандартов. Кн. 2. М.; Уфа: ИЦПКПС, 2005. 101 с.
4. Катуржевская О. В. Современные средства оценивания результатов обучения: учебно-методическое пособие. Армавир: Редакционно-издательский центр АГПУ, 2012. 192 с.
Review
For citations:
Katurzhevskaya O.V. QUALITY ASSESSMENT OF UNIVERSITY GRADUATES’ PROFESSIONAL COMPETENCE FORMATION. SibScript. 2015;(2-3):58-63. (In Russ.)