Preview

SibScript

Advanced search

E-LEARNING IN HIGH SCHOOL TRAINING: FEATURES AND COMPLEXITY OF IMPLEMENTATION

Abstract

The paper summarizes the research whose purpose was to identify the factors and conditions affecting the dynamics of implementing e-learning in higher education in the region. The results of the analysis on using e-learning in higher education and the basic challenges reducing the rate of using these information systems were presented. The authors identified a number of activities that enhance this process, namely: the need for organization and management of this process, the systematic training of teachers, complex training of students, pedagogically reasonable integration of electronic and traditional teaching.

About the Authors

S. A. Dochkin
Kuzbass State Technical University named after T. F. Gorbachev
Russian Federation
Sergey А. Dochkin – Doctor of Pedagogics, Assosiate Professor, Head of the Expert-Analytical Division of the Institute of Continuing Professional Education


E. S. Michurina
Kemerovo State University
Russian Federation
Elena S. Michurina – Candidate of Pedagogics, Associate Professor, Assistant Professor at the Inter-University Department of General and High School Pedagogy


G. G. Tupikina
Kemerovo State University
Russian Federation
Galina G. Tupikina – Candidate of Pedagogics, Associate Professor, Head of Pedagogic Education Centre


References

1. Дочкин С. А., Мичурина Е. С. Технологии визуализации знаний как необходимый аспект подготовки преподавателей университета // Профессиональное образование в России и за рубежом. Кемерово, 2014. № 3(15). С. 54 – 60.

2. Информационно-коммуникационные технологии в воспитательно-образовательном процессе учреждений профессионального образования: достижения, проблемы, перспективы: информационно-аналитическое издание / сост.: Н. В. Павельева, С. А. Дочкин, Н. В. Костюк; под ред. Т. С. Паниной. Кемерово, 2011. 121 с.

3. Об образовании в Российской Федерации. Федеральный закон от 29 декабря 2012 № 273-ФЗ (ред. От 21.07.2014). Режим доступа: http://www.rg.ru/2012/12/30/obrazovanie-dok.html

4. О федеральной целевой программе «Электронная Россия (2002 – 2010 годы)». Постановление Правительства РФ от 28 января 2002 № 65 // Информационно-правовой портал «Гарант». Режим доступа: http://ivo.garant.ru/SESSION/PILOT/main.htm (дата обращения: 27.01.2015).

5. Программа развития дополнительного профессионального образования КузГТУ на период 2014 – 2020 годы // ИДПО КузГТУ. Кемерово, 2013. 42 с.

6. Реста П. Электронное обучение для подготовки преподавателей: создание потенциала для информационного общества // ЮНЕСКО между двумя этапами Всемирного саммита по информационному обществу: труды Международной конференции (17 – 19 мая 2005 г.). М.: ИРИО, 2005. С. 204 – 215.

7. Смолин О. Н. Нормативно-правовое обеспечение реализации образовательных программ с применением электронного обучения // Парламентские слушания Комитета по образованию, Государственная дума, 19.05.2014. Режим доступа: http://www.smolin.ru/duma/audition/2014-05-19.htm


Review

For citations:


Dochkin S.A., Michurina E.S., Tupikina G.G. E-LEARNING IN HIGH SCHOOL TRAINING: FEATURES AND COMPLEXITY OF IMPLEMENTATION. SibScript. 2015;(2-3):38-42. (In Russ.)

Views: 560


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)