REGIONAL POLITICAL MARKETING AS AN OBJECT OF SCIENTIFIC RESEARCH
Abstract
The paper analyzes modern approaches to the study of regional political marketing. The author considers the regional political marketing to be the object of interdisciplinary research. It is also considered from the positions of synergetics (the general theory of self-organization). The author concludes that the approaches and concepts for the study of regional political marketing are just emerging.
About the Author
M. M. KislyakovRussian Federation
Mikhail M. Kislyakov – Doctor Political Science, Associate Professor, Professor at the Department for the Humanities
References
1. Гомеров И. Н. Структура и свойства власти. Новосибирск, 2000. С. 54.
2. Кисляков М. М. Региональный политический маркетинг в современной России: состояние и тенденции развития (на материале регионов Сибири): дис. … д- ра полит. наук. Казань, Казанский (Приволжский) федеральный университет , 2013. С. 46 – 47.
3. Козодой В. И. Общественно-политическая жизнь Сибири (вторая половина 1980-х – середина 1990-х гг.): дис. … д-ра ист. наук. М., 2009. 567 с.
4. Колосов П. А. Политический маркетинг: региональный аспект // Социально-политическое взаимодействие на территории: механизмы, трансформации, регулирование: материалы Республик. науч. конф. (Кемерово, 9 – 11 дек. 1998 г.). Кемерово: Кузбассвузиздат, 1999. С. 180 – 186.
5. Матвеев Р. Ф. Политическая партия как неравновесная система. Формирование партий и партийных систем в современной России и послевоенной Германии: сходства и различия // Власть. 2003. № 12. С. 18 – 21.
6. Недяк И. Л. Политический маркетинг. Основы теории. М.: Весь мир, 2008.
7. Олех Л. Г. Методология стратегии стабилизации региона // Социальное взаимодействие и политические процессы на территории. Материалы республиканской научно-практической конференции: в 2 ч. Ч. 2. Кемерово, 1997. С. 20 – 27.
8. Сорокин П. А. Социальная и культурная мобильность // Человек, цивилизация, общество. М., 1992. С. 297 – 424.
9. Фридман Ю. А., Речко Г. Н., Оськина Н. А. Конкурентоспособность и инновационное поле региона // Проблемы регионального и муниципального управления: сб. науч. тр. / под ред. А. С. Новосёлова; ИЭОПП СО РАН. Новосибирск, 2011. С. 23 – 34
10. Холодилин М. С. Проблемы становления политико-избирательного маркетинга в России: региональный аспект: автореф. дис. … канд. полит. наук. Уфа, 2007. С. 11.
Review
For citations:
Kislyakov M.M. REGIONAL POLITICAL MARKETING AS AN OBJECT OF SCIENTIFIC RESEARCH. SibScript. 2015;(2-2):60-63. (In Russ.)