RETRACTED: WHY ARE SOCIAL NETWORKS A TOOL OF POLITICAL POWER?
Abstract
The paper is devoted to the problem of public policy formation of in social networks. The author analyses the necessity of the formation and promotion of the image of political leaders, their goals and objectives pursued. Specific examples of politicians who have their accounts on various Internet portals, and the nature of their virtual activity are analyzed.
About the Author
A. A. KozyrevaRussian Federation
Anna A. Kozyreva – post-graduate student, Deputy Dean of the Faculty for the Humanities
References
1. Абдуллаев Р. А., Рыхтих М. И. Феномен «сетей поддержки» и влияние на него развития интернет-технологий // Коммуникации и общество. 2014. № 6.
2. Государственная программа «Информационное общество 2011 – 2018 годы». Режим доступа: http://prospo.ru/trend/3274-gosudarstvennaya-programma-informaczionnoe-obshhestvo-2011-2018-gody (дата обращения: 01.10.2014).
3. Официальная страница Министерства обороны Российской Федерации. Режим доступа: https://www.facebook.com/pages/Минобороны-России/1492252324350852 (дата обращения: 06.10.2014).
4. Подосокорский Н. Перспективы использования социальных сетей для политического продвижения // Блог Грин. Режим доступа: http://blog.greensmm.ru/?p=98 (дата обращения: 28.09.2014).
5. Современные PR-технологии работы в интернете / авт. коллектив: А. Н. Чумиков, М. П. Бочаров, М. В. Тишкова и др. Рязань: Объединенная редакция МЧС России, 2011.
6. Социальные сети в России, лето 2014: цифры, тренды, прогнозы. Режим доступа: http://br-analytics.ru/blog/?p=1671 (дата обращения: 01.10.2014).
7. Шалимов А. Б. Человек в социальных сетях // Современные исследования социальных проблем (электронный научный журнал). 2013. № 9. Режим доступа: www.sisp.nkras.ru (дата обращения: 16.09.2014).
Review
For citations:
Kozyreva A.A. RETRACTED: WHY ARE SOCIAL NETWORKS A TOOL OF POLITICAL POWER? SibScript. 2015;(2-2):56-59. (In Russ.)