Preview

SibScript

Advanced search

RESEARCH OF THE FACTORS AFFECTING THE IMPLEMENTATION OF MODERN EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IN EDUCATION MODERNIZATION

Abstract

The paper investigates the factors affecting the implementation of modern pedagogical technologies in the modernization of public education, presents and analyzes the results of surveying teachers of city’s educational institutions on the implementation of modern teaching technologies in the educational process and formulated generalizing factors affecting their implementation.

About the Authors

R. S. Fomichev
Kemerovo State University
Russian Federation
Roman S. Fomichev – post-graduate student at the Inter-University Department of General and High School Pedagogy


N. E. Kasatkina
Kemerovo State University
Russian Federation
Natalia E. Kasatkina – Doctor of Pedagogics, Professor at the Inter-University Department of General and High School Pedagogy


References

1. Модернизация российского образования: документы и материалы / ред. Э. Д. Днепров. М.: ГУ ВШЭ, 2002. (Серия: Библиотека развития образования). С. 36 – 37.

2. Покосовская О. В. Информационно-образовательная среда как средство оптимизации управления образовательным процессом в условиях многофункционального образовательного комплекса // НИИ столичного образования Московского городского педагогического университета. М.: Информатика и образование, 2014. 90 с.

3. Фомичев Р. С. Критерии и показатели эффективности реализации современных педагогических технологий в процессе модернизации общего образования // Материалы Международной научно-практической конференции «Профессиональное самоопределение учащейся молодежи региона в условиях сохранения и укрепления здоровья». Кемерово, 2013. С. 107 – 112.


Review

For citations:


Fomichev R.S., Kasatkina N.E. RESEARCH OF THE FACTORS AFFECTING THE IMPLEMENTATION OF MODERN EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IN EDUCATION MODERNIZATION. SibScript. 2014;(4-2):100-103. (In Russ.)

Views: 429


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-2122 (Print)
ISSN 2949-2092 (Online)